Ιδανικό για το μυαλό και το σώμα

Το τσάι είναι μια απολαυστική και αναζωογονητική ρουτίνα για εκατοντάδες ανθρώπους καθημερινά, ενώ παράλληλα μελέτες έχουν δείξει ότι αυτή η συνήθεια μπορεί να έχει πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Το τσάι μας είναι προσεκτικά επιλεγμένο και δοκιμασμένο, προσφέροντας εξαιρετική γεύση και πολλά οφέλη σε κάθε γουλιά.

Γιατί να πιείτε τσάι;

Ενυδάτωση

Υπάρχει η πεποίθηση ότι τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη, όπως το τσάι, έχουν διουρητικές ιδιότητες και συνεπώς έχουν επιπτώσεις στην ενυδάτωση του οργανισμού ενι σχύοντας την αφυδάτωση του ατόμου. Η κατανάλωση τσαγιού δεν επιφέρει διούρηση εκτός και αν η ποσότητα π ου καταναλώνεται κάθε φορά περιέχει περισσότερο από 300mg καφεΐνης. Αυτό αντιστοιχεί σε 6-7 κούπες τσαγιού. Παρ’ όλα αυτά, μια κούπα τσάι είναι κατά 99% νερό, οπότε μπορεί να υπολογιστεί στις καθημερινές απαιτήσεις υγρών του οργανισμού μας.

Διατροφική αξία

"Δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο μειονέκτημα στο τσάι", έχει πει η εκπρόσωπος της Αμερικάνικης Διαβητολογικής Εταιρείας Katherine Tallmadge, MA, RD, LD. Αν δεν προσθέσουμε γάλα ή/και ζάχαρη το τσάι δεν περιέχει καθόλου θερμίδες, ενώ με την προσθήκη ημιάπαχου γάλακτος προστίθενται περίπου 13 θερμίδες ανά κούπα, κάνοντας έτσι το τσάι την πιο υγιεινή επιλογή ανάμεσα σε άλλα αναψυκτικά και ροφήματα. Επίσης, το τσάι είναι γνωστή πηγή φθορίου, καλίου, μαγγανίου και βιταμίνης Β2.

Αντιοξειδωτικά

Είναι ευρέως γνωστό ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι καλές πηγές αντιοξειδωτικών, αλλά πολύς κόσμος δεν γνωρίζει ότι και το τσάι είναι πολύτιμη πηγή αντιοξειδωτικών, τα οποία βοηθούν στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών μέσα στο σώμα. Η μεγαλύτερη ομάδα αντιοξειδωτικών του τσαγιού είναι τα φλαβονοειδή τα οποία πέπτονται, απορροφούνται και μεταβολίζονται από τον οργανισμό. Το πράσινο τσάι περιέχει πολλά από τα απλά φλαβονοειδή που ονομάζονται κατεχίνες, ενώ παράλληλα η οξείδωση που υπόκεινται τα φύλλα για τη δημιουργία του μαύρου τσαγιού μετατρέπει αυτά τα απλά φλαβονοειδή σε πιο πολύπλοκες ποικιλίες, που ονομάζονται θεαφλαβίνες κ.α. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα αντιοξειδωτικά στο τσάι, και ειδικά στο πράσινο, μπορεί να επηρεάζουν την ανάπτυξη διαφόρων ειδών καρκίνων, όπως της ουροδόχου κύστης, του μαστού, των πνευμόνων, του στομάχου, του πάγκρεας κ.α.. Επίσης, προλαμβάνουν την απόφραξη των αρτηριών, βοηθούν στην καύση του λίπους, μειώνουν την πίεση του εγκεφάλου και περιορίζουν την εμφάνιση νευρολογικών διαταραχών όπως το Αλτσχάιμερ και η νόσος Πάρκινσον. Τέλος, μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού και βελτιώνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης.

Απώλεια Βάρους

Το τσάι, ιδιαίτερα το πράσινο, συνδέθηκε πρόσφατα με την απώλεια βάρους στους ενήλικες. Αυτή η σύνδεση προέκυψε με βάση ότι το τσάι θεωρείται ότι έχει θετική επίδραση στο μεταβολισμό και ως εκ τούτου αποδεικνύεται ευεργετικό για την απώλεια βάρους ως μέρος ενός προγράμματος απώλειας βάρους. Υπάρχει επίσης μια θεωρία ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να αυξήσει την αντοχή στην άσκηση βελτιώνοντας το μεταβολισμό του λίπους.

Ενυδάτωση

Υπάρχει η πεποίθηση ότι τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη, όπως το τσάι, έχουν διουρητικές ιδιότητες και συνεπώς έχουν επιπτώσεις στην ενυδάτωση του οργανισμού ενισχύοντας την αφυδάτωση του ατόμου. Η κατανάλωση τσαγιού δεν επιφέρει διούρηση εκτός και αν η ποσότητα που καταναλώνεται κάθε φορά περιέχει περισσότερο από 300mg καφεΐνης. Αυτό αντιστοιχεί σε 6-7 κούπες τσαγιού. Παρ’ όλα αυτά, μια κούπα τσάι είναι κατά 99% νερό, οπότε μπορεί να υπολογιστεί στις καθημερινές απαιτήσεις υγρών του οργανισμού μας.

Διατροφική αξία

"Δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιο μειονέκτημα στο τσάι", έχει πει η εκπρόσωπος της Αμερικάνικης Διαβητολογικής Εταιρείας Katherine Tallmadge, MA, RD, LD. Αν δεν προσθέσουμε γάλα ή/και ζάχαρη το τσάι δεν περιέχει καθόλου θερμίδες, ενώ με την προσθήκη ημιάπαχου γάλακτος προστίθενται περίπου 13 θερμίδες ανά κούπα, κάνοντας έτσι το τσάι την πιο υγιεινή επιλογή ανάμεσα σε άλλα αναψυκτικά και ροφήματα. Επίσης, το τσάι είναι γνωστή πηγή φθορίου, καλίου, μαγγανίου και βιταμίνης Β2.

Αντιοξειδωτικά

Είναι ευρέως γνωστό ότι τα φρούτα και τα λαχανικά είναι καλές πηγές αντιοξειδωτικών, αλλά πολύς κόσμος δεν γνωρίζει ότι και το τσάι είναι πολύτιμη πηγή αντιοξειδωτικών, τα οποία βοηθούν στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών μέσα στο σώμα. Η μεγαλύτερη ομάδα αντιοξειδωτικών του τσαγιού είναι τα φλαβονοειδή τα οποία πέπτονται, απορροφούνται και μεταβολίζονται από τον οργανισμό. Το πράσινο τσάι περιέχει πολλά από τα απλά φλαβονοειδή που ονομάζονται κατεχίνες, ενώ παράλληλα η οξείδωση που υπόκεινται τα φύλλα για τη δημιουργία του μαύρου τσαγιού μετατρέπει αυτά τα απλά φλαβονοειδή σε πιο πολύπλοκες ποικιλίες, που ονομάζονται θεαφλαβίνες κ.α. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα αντιοξειδωτικά στο τσάι, και ειδικά στο πράσινο, μπορεί να επηρεάζουν την ανάπτυξη διαφόρων ειδών καρκίνων, όπως της ουροδόχου κύστης, του μαστού, των πνευμόνων, του στομάχου, του πάγκρεας κ.α.. Επίσης, προλαμβάνουν την απόφραξη των αρτηριών, βοηθούν στην καύση του λίπους, μειώνουν την πίεση του εγκεφάλου και περιορίζουν την εμφάνιση νευρολογικών διαταραχών όπως το Αλτσχάιμερ και η νόσος Πάρκινσον. Τέλος, μειώνουν τον κίνδυνο εγκεφαλικού και βελτιώνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης.

Απώλεια Βάρους

Το τσάι, ιδιαίτερα το πράσινο, συνδέθηκε πρόσφατα με την απώλεια βάρους στους ενήλικες. Αυτή η σύνδεση προέκυψε με βάση ότι το τσάι θεωρείται ότι έχει θετική επίδραση στο μεταβολισμό και ως εκ τούτου αποδεικνύεται ευεργετικό για την απώλεια βάρους ως μέρος ενός προγράμματος απώλειας βάρους. Υπάρχει επίσης μια θεωρία ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να αυξήσει την αντοχή στην άσκηση βελτιώνοντας το μεταβολισμό του λίπους.